dji wprowadza zmiany w strefie zakazu lotów dla dronów
Kilka dni po zdarzeniu, w którym dron zderzył się z samolotem wywołującym z pożarami w Kalifornii, firma DJI powietrzna, że zrezygnował z wyrzuconej strefy zakazu lotów. Wpis na blogu, opublikowany przez firmę, ostrzeżenia na temat tych wdrożonych w Unii Europejskiej w wydaniu roku, jak donosi serwis PetaPixel. DJI od ponad dekady wprowadzenia ograniczenia dla pilotów dronów, uniemożliwiając im wiele w pobliżu aktywnych pasów startowych, elektrowni, Białego Domu lub obszarów zagrożonych pożarami. Te istniejące sklasyfikowane są jako strefa z ograniczeniem, określona jako strefa zakazu lotów, i istnieją dane geofencingowe w aplikacji radiowej DJI.
„DJI powoduje, że użytkownicy są następstwem, że takie skutki nie są już potrzebne.”
Obecnie DJI usuwa dane geofencingowe i obejmuje strefy ostrzegawcze, które będą „zgodne z określonymi obszarami przez Federalną Administrację Lotniczą (FAA). Nowe zastosowanie ma kontrolę w rękach operatorów dronów, która jest zgodna z przeznaczeniem, że operatorzy ponoszą ostateczną odpowiedzialność. Zamiast być konfiguracją ICAO Annex 14 dla przestrzeni powietrznej wokół lotniska, firma będzie dostępna z granicami dostarczanymi przez regulatora. DJI przypomina, że system GEO został użyty w 2013 roku, gdy przepisy dotyczące dronów były znikome. System ten miał na celu zastosowanie „dobrowolnego zabezpieczeń” pomagającego w odpowiedzialnym używaniu dronów oraz zapobieganiu niezamierzonemu lotom w przestrzeni z ograniczeniami.
„System GEO zawsze był kontrolerem edukacyjnym, a nie egzekucyjnym”.
DJI zaznacza, że zmiany na celu ułatwienie życia komercyjnego operatora oraz agentów określonych w publicznych, ponieważ nie będą musieli czekać na ręczne zatwierdzenie ze strony DJI przed lotem w strefie, w których możliwe są działania. Jednak incydenty wywołane z dronami są następstwem. Zdarzenie z zeszłego tygodnia, które jest miejscem ogólnym z samolotem SuperScooper, stwierdza, że kontrola bezpieczeństwa pozostaje na pierwszym miejscu. Ograniczony dron, który dotyczy udziałów w incydencie, jest uważany za mniej niż 250 gramów i nie podlega przepisom Remote ID dotyczącym strefy zakazu lotów, o których mowa w uwagach dotyczących monitorowania bezpieczeństwa morskiego.
„To znacząca zmiana w strategii dronów, która może mieć ogromny wpływ, przede wszystkim wśród pilotów, którzy są mniej świadomi ograniczeń przestrzeni powietrznej i obszarów objętych ryzykiem”, zauważający Brendan Schulman, był szefem polityki globalnej DJI.
Mimo kontrowersji, nowa procedura karna w życiu 13 stycznia. Użytkownicy, aby zobaczyć zmiany, muszą podłączyć swoją aplikację do lotów z Internetem i wybrać „Aktualizuj” w potwierdzeniu FlySafe. Aby uzyskać więcej informacji o nowych funkcjach DJI, możesz odwiedzić ich oficjalną stronę internetową lub przeglądać wideo dotyczące aktualizacji tutaj